102-104

Företagsläkaren ringde mig idag, på två veckor har mitt Hb ökat från 102 till whooping 104. Ferretinet hade åtminstone gått upp från 4 till 7, men jag fick Cyklo-F utskrivet och uppmanades att genast byta från Hemofer till Niferex, två tabletter om dagen. Nytt prov i mitten av januari. Och håglösheten? Det hänger ihop förstås. Det blir väl till att käka blodpudding. Min man tröstade mig och sa att t o m Allan Edwall (också vegetarian) åt blodpudding. Förresten, det här med att inte äta kött? Varför blir man så ifrågasatt hela tiden? Borde det inte vara tvärtom? Jag kan tycka att det är OK att folk som känner mig frågar varför, men alla andra? Jämt? Åh jag måste tuffa till mig. Ställa frågan "Och själv då, varför äter du kött?" lite oftare. I'm the good guy. Less bad då. Jag försöker ju åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback