Möt mina nya bäbisar



Så jävla nöjd!

Flavor of the week

Veckans besatthet heter stövlar. Jag får bonus och det känns vettigt att lägga de hårt beskattade lusingarna på ett par dojor. Just nu velar jag mellan Hopes Field Zip (som förmodligen inte kommer hålla 10 år) och Primeboots engineers (som har en bättre prognos). Mina förra engineers bar jag i närmare tio år. Det som fick mig att sluta var att fötterna förändrades och de fick liksom inte längre plats. Ja, de växte helt enkelt. Jag har stövlarna kvar i ett skåp. Ett par skor man har haft så roligt i kan man bara inte slänga. Primeboots har också ett par enklare bruna boots med lätt fyrkantig tå som jag inte för mitt liv kan hitta någon bild på eller länk till. Påminner lite om ett par Fryes, men mörkbruna, med lägre klack och kortare skaft. De är jag mest sugen på i dagsläget. Nu ska jag sova på saken. Zzzz

Slir slir



Imorgon ska jag åka halkbana, det är kul sägs det!

Ny kakform!

img_8511 (MMS)

Ny kakform!


I n f l u e n s a

Åh nej, jag har inte jobbat en hel månad sen i augusti och så är livet med småbarn. Men nu, av någon anledning fick jag för mig att just februari skulle bli månaden jag inte vabbade en enda dag... Hur kan man tro något så korkat, mitt i vintern, mitt i dessa influensa? Att vi skulle vara skonade när alla runtomkring oss ligger däckade? Åja det var ju faktiskt bara sju ynka arbetsdagar kvar. Men icke. Well, well, one down, three to go...Ahhh, tycker mig höra att nr två ligger och småhostar i barnkammaren. Gode högre makt, låt det inte vara den vedervärdiga influensan som tycks cirkulera.

För första gången i udda strumppåsens hist...

img_4756 (MMS)

För första gången i udda strumppåsens historia! Ett par strumpor har förökat sig! Udda strumppåsen är den gula plastpåse i vilken man lägger udda strumpor. Här kan man ibland hitta ett par, men mest hittar man, som namnet antyder, udda strumpor. Men idag hände det! Udda strumppåsen har själv producerat en udda strumpa, klonad på ett befintligt par!


Absolut jätteviktigt. Men jag blir ändå fu...

img_6072 (MMS)

Absolut jätteviktigt. Men jag blir ändå full i skratt. Och hade Kalles mamma en psykos när hon illustrerade boken. Så jävla ful. Typ här har du, inte nog med att du har en förälder med psykiska problem, vill du läsa en bok om det ska den vara fulast möjligt.


Visst är det vackert. På vykort.

img_0036 (MMS)

Visst är det vackert. På vykort.


Fyfan

Hatar jävla februari. När man så väl förtjänar lite vår då blir det som vanligt smällkallt. Det kommer inte som någon överraskning, men tålamodsreserven är uttömd. Nagelbanden är trasiga, håret elektriskt och blicken tom. Pengarna till plogningen är slut för i år och det är svårt att ta sig fram, trots att det slutade snöa för två dagar sen. Jag vill verkligen inte ta mig ut och kuta i det här, jag vill ha fem plus och barmark, helst nysopat. Åh ljuva vår, underbara vårgator, vi ses om två månader. Nu går jag ut och springer på ren trots, ja jäklar vad stabil jag blir i bålen, hej och hå. Och att springa i snö är ju likvärdigt med en mega-knipövning sägs det, ni ser även en gulblek, bitter kvinna kan se livet från den ljusa sidan.

Your magic moment tror jag det står på coc...

img_3967 (MMS)

Your magic moment tror jag det står på coca cola-reklamen. Jag har stirrat på den otaliga morgnar i väntan på tåget och undrat vad som känns fel. Ett tag trodde jag det var den flammiga brun-utan-sol-brännan, sen tänkte jag att det var de väldigt vita tänderna. Men i morse slog det mig. Det är ögonen. Jag vet bara två sätt att få så där stora pupiller i en skidbacke, det ena är belladonnadroppar och det andra är knark. Very magic indeed!


Åhh Karolina

Hon ser lite tråkig ut på bild, Karolina, men hon kan nog bli vårens kap.

Blodbad

Från att blivit väckt klockan fem imorse med tokmens och nackont, via en stenhård körlektion i innerstan till ett lyckat utvecklingssamtal och fika med finaste vännen. Ja så det kan gå, man ska aldrig inbilla sig att en dag är förstörd trots att man vaknar med sprängande huvudvärk, det kan alltid vända och bli bra. Sade hon käckt!

Inte lönt att kämpa emot

Det är ju söndag kväll. Imorgon måndag. Jag viiiiill iiiiinte! Efter en synnerligen lyckad helg med lilla monsterfamiljen vill jag gäran ha en dag till ledigt för mer musei- och biobesök. Åja, bara fem arbetsdagar så är vi där igen, a a a, bara fem väckarklocketjut, bara fem påklädningar under vrålande och ålande protester, bara...nej för bövelen, tänk inte på det, på med autopiloten och bara gör.

Alltså

Jag stör mig på folk som skalar apelsin med kniv. Önskar att jag kunde låta bli. Kan inte låta bli.
Stör mig också på folk i min omgivning som har lätta drag av funktionell autistism, de blir så jävla självupptagna. Samma där. Önskar att jag kunde låta bli. Hålla mig för god. Åhh denna hybris. Hos mig själv alltså.

Åter från gruvdistriktet. Har gjort en två...

Åter från gruvdistriktet. Har gjort en tvådagars i Englands heartland (?). Den där iden jag hade om att jag skulle bo på hotell och vila ut har grusats åtskilliga gånger, det här var inget undantag. Nu har jag återvänt till kylan men jag tog en tur in på både Boots och WH Smith för att hamstra presenter, annuals och Cadbury. Själv fick jag en ny mascara och äntligen(!) underbara color clone! Helena Rubinstein alltså. Min man är bördig from up north och han är fan så mycket snyggare än sina landsmän. Han är i o f s snyggare än nästan alla karlar ;)