Ser man på

Så dök drömskorna upp. Men priset är för högt för mi n plånka. Det blir till att leta lookalikes...

pekis

Min man skulle kunna skriva på ett blankt tangentbord, fingersättningen och allt funkar. Jag minns att detta imponerade stort på mig första gången jag såg det. Det imponerar faktiskt fortfarande. Själv har jag blivit drillad i denna teknik under fyra år i skolan utan att den fastnat. Jag skrev hela avhandlingen med pekfingrarna. Nej med höger långfinger och vänster lång- och ringfinger. Och lite stöd från tummarna och höger pek. Själva då? Om jag blev av med mina långfingrar skulle det vara en större förlust än pekfingrarna. Tummarna skulle förstås vara värst.

Snyggaste julklappen!

img_0291 (MMS)

Snyggaste julklappen!


God Jul!


Barnen tindrar, klapparna är inpackade, julgröten värmer magarna, nu är det jul! Svens idag, engelsk imorgon. God Jul på er!

Vågar man?

Törs man hoppas på lite nupp så här dan före dan? Eller får man räkna med ofrivilligt coitus interruptus? Efter läggdags har nämligen bägge barnen varit uppe en sväng var, den ena hittade ett blödande tandkött (och kastade ett getöga in i köket) den andra kom upp för att bajsa (utan att ana vad som pågick i köket). I köket pågick julklappsinslagning, inget brynande om ni trodde det! God Jul på er!

Fyra

Fyraåringen blev just fyra idag. Tårta och paket till frukost. Mest uppskattat var en sån här. Feberfri dag men för kallt att ens våga nosen genom dörren, så vi tar det lugnt och fint. Han vill sitta i mitt knä och äta lunch, ligga på min arm och läsa saga. Jordens avigaste unge har sina gosiga stunder, åtminstone med lite virus i kroppen. Inga fler t-shirtar flyger förbi och jag kan i vissa ögonblick se en udda vab-dag som en gåva.

När fyraåringen säger, "jag såg min dödska...

När fyraåringen säger, "jag såg min dödskalletröja flyga förbi som en uggla" är det dags för ipren. 39,9 är inte att leka med.


Fam Adrenalins version av scrapbooking

img_0197 (MMS)

Fam Adrenalins version av scrapbooking


Pikku ruu

Har beställt en bärsjal från fantastiska pikku ruu till kusinen som är beräknad om mindre än fyra veckor. Jag blir alldeles till mig i trasorna över att min egen lillebror (36) ska bli pappa, så stort och spännande!

Själva får vi inte riktigt till julstämningen, men min man jobbar på det genom att koka glögg, spela julmusik och får oss andra att klippa och klistra egnajulkort som kommer avsändas i sista minuten, eller imorgon i alla fall.

Jag har varit ute och kört i trafiken, den riktiga trafiken! Sladdat lite i snön, fått motorstopp i diverse korsningar och fastnat i en snödriva. Jag ser mer fram emot att ha ett eget körkort än vad jag trodde, men bävar verkligen för läskiga saker som filbyte och att köra på någon. Eller något. Men mer någon. Små barn är så små, stora barn är också så himla små, hu.

Örn örn!

Lusse

Min kompis blev pappa idag och jag har fått gå på två prima lussetåg. Heder åt dagisfröknarna som har ork och energi att få ett gäng fyraåringar att sjunga högt och med stor glädje. Inte ett uns stress, press och rynkade ögonbryn utan bara så bra och härligt att min egen fyraåring var tvungen att kliva fram ur tåget och och dansa järnet!

Åter

Jag har varit på uppskalning av en labprodukt (som jag varit med och forskat fram) till tonskala, vi snackar närmare 30 ton! Det var mycket knip i magen eftersom vi bett processingenjörerna att testa ett par saker de aldrig gjort förut, men trots all jargong så är de så jäkla proffsiga och duktiga på att hitta genvägar och alternativ. Jag har trott att man skulle vara tvungen att bråka för varje liten grej där man går in på deras revir, men icke. Nu är jag manglad och nöjd något så in i helsike. Enda smolket i bägaren är att den blivande fyraåringen bojkottade mig, skrek och slog så fort jag kom i närheten.

Huvfudstaden fick idag uppleva ett mäktigt...

img_0156 (MMS)

Huvfudstaden fick idag uppleva ett mäktigt himlafenomen värdigt Vädersolstavlan. Oerhört vackert, det såg ut som tre solar och en halo.


På årets julfest ska jag blinga mest med d...

img_0145 (MMS)

På årets julfest ska jag blinga mest med dessa Athenas ugglor. Om jag kan hålla mig vaken vill säga!


Jag hinner inte riktigt med bloggen just n...

img_0119 (MMS)

Jag hinner inte riktigt med bloggen just nu. Julsnärj, snömodd och övningskörning i en salig röra. Och årsavslut på jobbet. Vi blir kallade på internutbildningar stup i kvarten, man kan ju gissa att folk försöker uppfylla sina mål, men det blir ju så stressigt! Men har ni sett ett par mer bedårande örhängen? Fröken söt på götgatan i Sthlm har massor av söta ugglor. Lite flärd för under hundringen gör att man lätt kan blinga ikapp med adventsstjärnan.