Det går undan nu

Mammas dödsångest galopperar, inte så konstigt i och för sig. Varje gång sugs jag med och börjar må dåligt jag med. Medberoende kallas det ibland. Men jag ska ju liksom tillfriskna från eventuella hobbydiagnoser. Nu tänker jag inte hoppa ner i svarta hålet igen. Jag har inte kraft kvar för det. Ingen har ju heller bett mig. Hon hävdar att fjärde varianten av cellgifter inte funkar. Men hon har inte pratat med läkaren utan det är något hon själv bestämt sig för eftersom knölarna i huvudet inte börjat krympa efter tre behandlingar. Jag tänker vänta tills hon träffat den goda onkoloen som lugnt sa att om de här inte heller funkar finns det massor av andra att ta till. Det är pissjobbigt att vara barn till en tvättäkta drama queen, det har det alltid varit. Men att vara barn till en döende sådan, ni kan ju bara gissa.

Kommentarer
Postat av: kretiochpleti

Min mormor var något av en mer stillsam drama queen som snarare längtade efter döden, men jag kan tänka mig.



Jag skrev ett svar på din kommentar nu när jag äntligen krupit fram ur grupparbetes-gulag. Det är kanske inte så mycket riktat till dig, utan mer som ett klargörande, men jag ville bara säga att jag inte riktigt menade de som reagerar som du beskrev och att jag inte tycker att du har, eller gör, fel.

2009-03-06 @ 17:36:47
Postat av: adrenalin

Välkommen tillbaks!

Jag förstod att det du beskrev var obehagligt och inte någon normal grej, så jag tog inte åt mig alls. Men inlägget väckte en del andra funderingar och jag tog mig friheten att vädra dem på din blogg, så de hade ju inte så mycket med ditt inlägg att göra heller :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback