Viggos NEJ

Min lilla kille har hittills varit ointresserad av böcker. Mest har de varit bra att slänga med. Eller klämma folk med. Annars, nej tack. Nu när han trotsar och testar oss mest hela tiden tog jag i alla fram en bok som stora killen gillat skarpt under de häftigaste "nej, kan själv"-perioderna. Viggos NEJ är på pricken, Viggo vaknar på morgonen och är redan arg, sedan blir det inte bättre alls...Jag har bytt ut Viggos namn mot pojkarnas så att det varit lätt att identifiera sig med den lilla arga pojken. Och visst funkade. Lilla killen har suttit helt knäpptyst i mitt knä och bara lyssnat med stora ögon.  Nu ska jag köpa Snurran och dumoverallen, en annan höjdare för barn som tröttnat på sina föräldrar och deras puckade idéer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback