Jag krälar till korset

Min man står för städningen här hemma brukar jag skryta. Sen är jag motsägelsefull och skäller lite på honom för att han är så manisk i sitt städande. Pedantisk liksom. Men idag, idag hade jag inte skällt en sekund. Fy fan vad grusigt och stökigt det var när jag kom upp. Så blir det när maken är borta flera dagar. Då är det ingen som plockar och dammsuger uppenbarligen. Kooom hem, allt är förlåtet. Nä, det var bara till att börja plocka. Sen fram med dammsugaren. När lilla sover middag ska jag skura köksgolvet och skrubba toaletten. Annars får jag hjälp. Och jag vill inte ha hjälp av min snart tvåårige som med snuskplask. Och sen när lägenheten äntligen är fin igen ska jag tejpa fast mina barn på varsin stol, de ska fanimej inte stöka ner den här nya fina ordningen. Nejdå jag skojade, det har de redan gjort. Men under röran är det rent åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback