Vällingträsket

Min yngste dricker välling vid tre-fyra vareviga natt. På sistone har det börjat gnaga i mig, att han dels klarar sig utan välling och att han dels inte kommer kunna sova på nätterna förrän vi slutar med den där jädra vällningen. Men motståndskraften minskar som bekant nä man är väck av trötthet, så vi har låtit det bero. Någon gång måste han sluta med vällingen av sig själv. Men precis som att äldste sonen inte slutade med vare sig napp, blöja eller kvällsvälling så har heller inte yngste gjort något självmant. Nu är lillkillen 18 månader, nu ska vi sluta. Det har gått "bra" i två nätter, bra som i att en förälder ligger vaken och försöker få barnet att somna om utan vällingflaskan. Önska oss lycka till, och att vi snart, snart får sova hela nätter, det vore en önskedröm!

Kommentarer
Postat av: Ny kula

Lycka till! Håll ut!

Kram

Postat av: sonja

Åh vad jag önskar och håller tummar och tår

2008-07-02 @ 21:10:45
Postat av: Anonym

vilken förälder syftar du på?

2008-07-03 @ 18:54:10
Postat av: adrenalin

Ny kula och Sonja, Tack! Nu funkar det, han är bökig på natten, men ingen välling, så skönt!



Anonym (min käre make ser jag på IP), vi turas väl om? Puss

2008-07-04 @ 10:33:39
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback