panik

Jag kan få panik precis innan vi åker ut på landet. Panik över att vara isolerad där, att inte vara i storstan där det "händer". Fast vad som "händer" vete sjutton, vi bor i en förort, vi är aldrig på några heta klubbar, vi går aldrig på bio och vi äter sällan ute. Vi har ingen koll på het shopping, utom på BEA i Svedmyra "de har byggt om!!!". Att vara i stan med kidsen är pest och när vi inte är lediga jobbar vi som galningar bägge två. Jag var överlycklig att upptäcka att Monki i Skrapan är öppet till 21:00, men tror ni jag har shoppat på Monki i Skrapan sen jag upptäckte det? Vad skulle jag göra på stan vid den tiden? Och med vilka pengar? Jag får panik över att vara utan internet men när jag väl är på landet saknar jag det föga. Men närmast sanningen är ju att paniken handlar om bilresan. Jag får panik över att åka i en överfull bil fullpackad med barn, katter och prylar, (gud vad jag önskar oss en större bil). Jag gillar ju inte trafik helt enkelt. Nu har jag haft semester en vecka med barnen i stan, det har inte varit så jäkla hot, ganska tråkigt faktiskt. Så jag ska blunda för paniken -  den går ju över, packa alla mina böcker och dra till spenaten, men jag hinner nog blogga lite till innan dess! Saknar jag internet för mycket kan vi alltid dra till Nyköping och surfa på bibblan. Shopping, ja de har ju inte Monki, men deras JC är faktiskt 1000 gånger bättre än en vanlig JC i stan. Man kan t o m få en Latte som är riktigt god och det finns en glassbar som inte går av för hackor. Och att sova i total tystnad är grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback