hemmafruar

Jag förstår verkligen inte mig på folk som bara vill vara hemma med sina barn. Såna som är föräldralediga två år med varje barn och tycker att vårdbidraget är en toppenidé. Hur gör de egentligen? Jag har semester själv med kidsen en vecka och jag är helt låst. Jag skulle vilja klippa håret och motionera lite, men det är bara att fetglömma, man kan inte ta med sig barnen till frissan. Läsa en bok, ha ha ha. De som är hemma har förmodligen entt kontaktnät med likasinnade som kan ta ungarna ett par timmar när de motionerar och klipper håret. Annars får man väl anta att de klipper sig själv, är otränade och sällan läser en hel bok. Ja just det, day-time television, det är det de gör. Tittar på mom-tv som min man gjorde när han var föräldraledig. Sorry mom-tv, jag vill ha böcker, jag älskar böcker, tv är urtråkigt. Ikväll ska jag träffa en vän och har försökt få min man att komma hem lite tidigare så att jag inte kommer till henne mitt i natten. "problemet" är bara att vi "försover" oss varje morgon, grannen är förmodligen bortrest och lillkillen blir inte väckt av hennes väckarklocka. Problem och problem, det största problemet är när det känns som lyx att få sova ända till sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback