Som grädde på moset

Jag deppade ihop rejält på eftermiddagen. Jag är så trött på att vara surkärring, men det känns som om alla anfaller från alla håll så fort man släpper ner garden. Jag är trött på min jävla misskötta arbetsplats. Trött på kolsvart jävla vinter. Trött på att aldrig ha tid att göra något i lugn och ro. Trött på att aldrig riktigt orka vara supermamma. Trött på att leva på reservkrafter. Och som grädde på moset hade det senaste jag beställde från USA som vanligt åkt fast i tullen. Ett litet jävla läppglans för 124 kr kostar numera 218 tack vare vår kära post och deras fina avgifter för inrikesfrakt. Synd bara att man inte kan häva köpet och be dem skicka tillbaks skiten. En väninna kvittrade glatt att strawberrynet betalar tillbaks momsen. Jomen momsen, det kvittar ju, den är ju bara på 31 kr. Jag som snålade och inte tog ett dyrt klet från dermalogica, i slutändan hade dermalogican från Jersey blivit 18 kr billigare. Ja, ja, snålheten och visheten, I know, men jag glömmer, om och om igen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback