updatering av knölarna i min mammas huvud

Knölarna i mammas huvud visade sig vara metastaser från bröstcancern. Fast hon var jättelättad efter beskedet, de sitter i skalpen och inte inne i hjärnan och det är en jäkla skillnad. Hon ska få skelettet genomgånget igen den här veckan och hittar de inget nytt konstigt så ändrar de bara hennes antihormonella behandling. Inga cellgifter i sikte alltså. Håller tummarna för att hon slipper det. Cellgifterna maler sönder allt. Om hon svarar på den nya behandlingen är det meningen att knölarna ska gå tillbaks, och om hon slipper opereras är det bra också. Jag är bara så orolig för metastaser i mjukdelarna, typ lungor, lever, njurar, tarmar. Cancern kommer ha död på henne till slut, så är det, men inte den här veckan.

Kommentarer
Postat av: Amanda (Alla har en bok)

Fy fan. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det låter fruktansvärt jobbigt och synd om henne och er.

Postat av: adrenalin

Åh, tack för att du kommenterade. Det är jobbigt, men just nu är det ändå bra på många sätt och vis. Jag bävar för att hon ska skrumpna bort och ha ont, det gör jag.

2008-08-28 @ 20:10:45
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback