overallträsket

Vi har köpt en overall på HM, gott nog. Tills jag börjar fundera över definitionen "vattenavvisande" Vattenavvisande och vattentät är inte samma sak. Det verkar som om alla overall-tester kommer i slutet av september, dvs då alla overaller är slutsålda. HM har fått skitbra i testerna vissa år och skitdåligt andra. Som förra året t ex då fick de visst en etta i betyg på vattentätheten. Vi bor i Stockholm = det regnar och är blött 80% av vintern även ett år med snö. Jag står inte ut ett år till med regnbrallor ovanför overallen. I år ska han fanimej ha en vattentät overall. Det är lite otäckt dock att surfa runt på familjeliv och liknande. Där verkar alla köpa overaller för 1200-2000 kr. Frågar man om HM-overaller pratar de bara om 1800-kronors overaller och frågar man om HM igen så blir man ignorerad. Fast det är väl inget att förvånas över egentligen, det är ju ofta samma slags kvinnor som är inne på de där sidorna som de jag stött på i olika föräldragrupper och i dagsissammanhang. Alltså såna där som tror att deras kvalitet som förälder sitter i vilken vagn de köper, vila kläder barnen har och så vidare. Såna där som hela tiden måste jämföra sig med andra. Jag surfade snabbt ut från familjeliv och får fundera vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback