Lördag

Har inte varit utanför dörren idag, det kan vara så befriande att såsa runt hemma. Jag har bakat bröd, lagat mat och i övrigt bara tagit det lugnt. Det är nyttigt för mina fogar också. Imorgon stundar valet, jag ser fram emot att höra vad min man tänker rösta på, han får inte rösta i riksdagsvalet, men i kommun och landsting och har hämtat massa broschyrer hos de lokala förmågorna och satt sig in i vad de olika har för planer för stadsdelen. Klokt tycker jag, själv går jag på gamla meriter och kollar inte en tv-debatt eller utfrågning och pamfletter kastar jag i pappersinsamlingen utan att passera min blick. Slött, javisst, men jag kommer inte bli modde och att högersidan lierar sig med läskiga kd tycker jag säger allt. Ja ja, jag lär inte omvända någon i elfte timman, så vad det än blir imorgon, hoppas jag att det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback