Vattengympa

Hej du som letar vattengympa åt din fru, jag går på "Hela kroppen" på medborgarplatsen. Jag ringde dem själv och fick komma dit för att få ett träningsprogram för foglossning, sedan har jag också fått möjlighet att köpa ett elastiskt stödbälte, hyra TENS-apparat och det bästa, vattengympa. Jag ringde dem själv och fick komma efter ett par veckor. Jag vet inte om jag hade tur för de beslöt att låta mig gå på vattengympan utan remiss, men jag har hört av de andra gravida att de har remiss från läkare. Men det är ju ganska lätt ordnat. Säg till din fru att ringa sjukgymnasterna pronto, de har massor av kunskap och erfarenhet.

Jag fick ett par råd hos sjukgymansten som man kan börja med direkt.
Gå inte mer än nödvändigt och undvik att gå i trappor. Dammsugning , styrkning och diskning ger också felaktig belastning speciellt om man böjer sig lite lätt framåt när man gör de här sakerna. Saker man kan göra som är bra är att sova med kudde mellan knäna och att hålla ihop benen när man kliver in i bilen (dvs sätta sig med rumpan först och sedan dra in benen).

Lycka till och hoppas att hon blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback