sila mygg...

...och svälja... Ja ni kan resten. Jag blir så less. På jobbet har vi fn något så käckt som en energisparjakt. Det är behjärtansvärt indeed. Men jakten är producerad av kontorsråttor för kontorsråttor, de glömmer som vanligt de verkliga energibovarna. Varje dag ska vi svara på om vi stängt av skärmen på vår dator och om vi släckt på kontoret. Hoppsan, vi har femtio dragskåp som drar energi som en normalstor villa per år, VARJE dragskåp. Vi har kylanläggningar som håller -78, dra mao lite mer än vanliga kyskåp. Vi har enorma elektromagneter som drar kopiösa mängder med ström och dessutom hålls kalla med hjälp av helium, en av jordens icke outömliga resurser. Dataskärmar, ha ha ha. Det är pinsamt att fylla i den där lilla lotten, när man är värsta energiskurken. Det känns som att gå runt med vita bandet fastän man egentligen är Haga-mannen. Jo jag släckte min data skärm och sparade lite energi men samtidigt bidrog jag starkt till att slita på jordens resurser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback