liten pepparkaka

Köpte en pepparkaksdress åt sonen igår, han är jätteförtjust i den, och vill inte ta av den. Pippi-effekten i form av en pepparkaka. Jag var oerhört tacksam över att ICA-maxi (breeders mecka) säljer dessa dressar så att trötta föräldrar inte behöver leta bruna långkallingar och fixa med vita applikationer.  Den ska omvandlas till pyjamas när pepparkakssäsongen är över. Priset var löjligt, 79 buck, det är ju för sjutton gratis. Aj aj aj, inte tänka på varför det är så billigt, då skulle mamma adrenalin vara tvungen att odla bomullen själv, väva ihop något grovt tyg och färga med växtfärg gör att sedan sy en mycket oskön pepparkaksdress. Fast bomull kostade visst massor med vatten, alternativet är att föda upp ett brunt får på balkongen och sedan tova en brun dress till sonen. Jag är bara halvt ironiskt, jag tycker att vårt konsumtionssamhälle är vansinnigt, men jag inser att jag bidrar ytterst lite genom att köpa kravmjölk och ekobananer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback