Klädångest

Ska försvara min lic om tre veckor. Då vill man vara lite snygg. Hade jag inte varit gravid hade jag köpt en ny tröja och haft ett par snygga svarta byxor. Nu kommer jag vara i nionde månaden och jag tänker inte köpa något nytt två veckor innan beräknad förlossning. Jag får ta något av det jag har, och det är OK, men inte mer. Det stör mig lite att jag ska vara höggravid och ha trista kläder, men å andra sidan kommer jag ha ett väldigt snyggt halband som min son gjort.

Komiskt är att jag inte lyckades få vår fina aula att presentera i, utan jag ska vara i samma muggiga föreläsningssal som jag läste grundkursen i, som jag presenterade mitt examensarbete i och som jag själv undervisar på grundkursen i den här terminen. Gissa om det känns som att jag kommit långt? För egen del spelar det inte någon roll, men min man kommer ju, och morsan och det känns inte som om instutionen tar oppositionen riktigt på allvar när lokalen känns så jäkla B och informell. Förresten är ju detta salen som jag blottat mig för mina studenter i, ha ha!

Funderar på att ha labrock och birkenstock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback