min unge

Treåriga lillplutten tittar på Tårtan och bara älskar det, kul. Idag har han pratat i telefon med sin kompis i Hälsingland. Det är min kompis dotter som är tre dagar äldre än honom. Väldigt roligt att höra honom bubbla på, vad hon sa vet jag inte än, vi la på sen så jag fick ingen rapport. Senare på kvällen skrämde han livet ur oss genom att stoppa en fem cm lång plast-pippi figur i halsen så att flätorna satte sig på tvären och pippi fastnade. Maken höll sig iskall och drog ur pippi, det gjorde jätteont, efteråt började jag gråta för att jag hade varit så rädd. Nu har jag konfiskerat pippi och vet inte riktigt om han någonsin får tillbaks henne. Han är tre år och sitter med saker i munnen hela tiden, så för honom gäller visst inte treårsgränsen på Kinderäggprylar och dylikt. Obs, han får inte kinder-ägg (Nestlé, say no more). Stora jäkla klossar får det vara tills han slutar suga på allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback