rökares rättigheter

Nu har vi världens finaste lägenhet, högre i tak än den förra och faktiskt riktigt bra planerad. Ligger i ett lungt område på en återvändsgata. Den blev renorverad för drygt tio år sedan, tapeterna är ljusa och vi kan leva med det. Linoleum mattorna är OK, neutrala och det är t o m parkett i vardagsrummet! Och balkong har vi! Eller inte, eftersom vi inte kan sitta där egentligen. Hon som bor under röker som en jävla borstbindare, t o m mitt i nätterna. Hon har en äcklig askkopp i form av en uppochnervänd kruka på ett fat som hon fyller med brinnande fimpar. Mums. Jag är gravid, och om jag inte gillade rök innan så kan jag säga att jag hatar det nu. Jag är rökfri och vill kunna ha ett förnster på glänt utan att mitt hem ska lukta som om jag hade en överfull askkopp i varje rum. Det har varit kokhett på nätterna och vi får antingen försmäkta i 30 grader eller ligga i röklukt i 28 grader. Pest eller kolera. Ge mig gärna tips på hur man gör utan att bli bitter fiende med sin nya granne. Och ja, jag är en sån där rabiat typ som skulle bli lycklig av en lag som förbjöd rökare att röka på sina balkonger så länge de bor i hyresrätter. För fan people, sluta röka, ni pajar era liv! Eller egentligen, rök ihjäl er men förpesta inte tillvaron för mig, min astmatiske man, min treåring och mitt ofödda barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback