semester i stan

Vi tog Junibacken idag, det hade förvisso räckt med en parklek, men väderprognosen var så kass att jag inte vågade chansa. På Junibacken var det självklart proppfullt, men det låter ungarna sig inte bekommas av tack och lov. Det är värst för oss vuxna. Det finns oerhört mycket som är positivt med stället, här kan han pilla och dra i allt utan att någon säger nej. Inte behöver jag heller vara rädd att han springer bort, varenda grej ska nämligen undersökas så noga att det är jag som tålmodigt får vänta på honom, jobbigast är att behöva stå, fogarna you know. Både jag och lillplutten uppskattar showerna väldigt mycket också, idag blev det både Mamma Mu och Pippi-show för vår del.  Vi var där i nära fem timmar, avsikten var att han skulle få sig en överdos junibacken så att han var riktigt mätt och nöjd i hjärnan och inte kände att det skulle vara massa han missat. Jag tror det lyckades. Mne vad vore väl denna blogg utan lite klagande? Man får inte ha med sig matsäck in på stället, och de tar riktiga rövarpriser för käket. Vad sägs om två pannkakor för 45 kr? Eller en liten grönsallad med avocado och bacon för 95 spänn, varken bröd eller måltidsdryck inkluderat. Kanske kaffe ingår då, jag vet inte men betvivlar det. Gaspacho 70kr, utan bröd, inte OK. Lite pankare och lite lyckligare är vi nu hemma, idag blir det ugnspannkaka till middag.

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Vilket strunt att man inte får ta med sig egen mat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback