Könst

Vi var på vernisage på seriegalleriet igår och tittade på Peter Bergtings fina saker. Han är något så ovanligt som en dalslänning som lyckats internationellt som serietecknare, bl a genom att ha tecknat för Hellboy. Dessutom kommer han ju från fucking jävla kuk-Åmål, bara det borde vara en merit. Min man känner honom sen många år tillbaks och han kunde inte låta bli att köpa två orginal. Det är kul, de kommer passa bra med övrig konst vi har hemma, vi har inte råd med Peter Dahl eller Ernst Billgren så vi har satsat på konstnärer som förekommit mycket i vår uppväxt/ungdom, gemensamma favoriter är Ulf Lundkvist och Hans Arnold. När jag tog min grundexamen köpte jag originalet till det här tarotkortet i present till mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback