Massa ungar

Jag fattar inte hur folk som har två (eller fler) barn får ihop det. Vi har ett och hos oss är det värsta kaoset på morgnarna. Ändå har vi rationaliserat bort saker som att duscha varje morgon (bada på kvällen istället) och läsa tidning. Jag hinner inte ens skita på morgnarna. Min kompis U sa att man får finna tid för sådana saker, vad hon egentligen menade var att de stressade som galningar på morgonen, sen efter hon lämnat på dagis gick hon till jobbet tog en cigg och sket där. Uteslutet för min del, jag röker inte, jag hatar rök och kommer aldrig att ta ett bloss till i hela mitt liv. Jag ska gå in mer på rökning och slikt i ett annat inlägg. Men nu tllbaks till flerbarns familjerna. Jag undrar hur de gör när de har en nyfödd också och minst ett dagisbarn. I vår kommun är det generöst, här får man ha syskon på dagis sex timmar per dag, men i svågerns får man bara ha tre timmar. Hur orkar de? Jag var så slut när lillplutten var bebis att jag bara grina och hade värk i lederna av sömnbrist. Detta utan storasyskon OCH med en man hemma de tre första månaderna. Ja jag vet jag är värsta mesen, men jag hade förlossningsdepression också. Hur gör ni föräldrar? Biter ni bara ihop eller? Jag tycker att alla föräldrar är fantastiska, speciellt ni som har fler än ett barn, heders åt er, men glöm inte att skita!

Kommentarer
Postat av: Cali

Tro´t den som vill, men det blir faktiskt lättare med två. Först blir det superkaos men sedan inträder någonsorts ordning och rutin.

2006-01-27 @ 02:38:17
Postat av: adrenalin

Det känns betryggande, dessutom logiskt egentligen för annars skulle de med två aldrig skaffa tre...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback