Allt om min mamma (nästan)

Mamma fick sin femte cellgiftsbehandlign igår och hon verkade må ganska OK när jag pratade med henne idag. I somras, strax innan behandlingen började så fick hon yrsel och skelade kraftigt i ett par dagar och nu kom svaren från den magnetröntgen hon gjorde i samband med detta. Hon har en förtjockning av en hjärnhinna, först trodde de att cancern (som började i bröstet) gått upp i hjärnan, men nu verkar de (läkare, experter osv) ha lugnat ner sig, och säger att det förmodligen inte är så. Jag försöker verkligen att inte vara orolig, statistiken för att överleva är ju hög. Men imorgon ska jag träffa en kompis vars mamma dog i sviterna av bröstcancer för bara två år sedan, lika gammal som min mamma. Det gör en lite uppskakad. Egentligen är det inte konstigt om jag är uppskruvad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback