utan vin

Igår hade jag en apatidag på jobbet. Jag har så många saker att göra att det blir svårt att göra något alls. Gissa när den känslan släppte? 17:30, en halvtimma innan vi skulle iväg till en jobbarkompis födelsedagsfirande. Jag fick massor gjort på den där lilla halvtimmen och sen stack vi iväg.
Jag har känt mig så utanför på jobbet ganska länge så jag tog direkt chansen att få vara med när jag blev inbjuden. Jag vet att utanförskapet förmodligen mest sitter i mitt huvud, men det är vemodigt ändå. Det blev i alla fall trevligt och eftersom jag är en sån pratmaskin av mig själv så struntade jag i att dricka vin utan tog vatten i stället. Det var jätteskönt för när jag vaknade (sovmorgon-tack älskling) så hade jag ovanligt lite ångest över att jag skulle snackat  för mycket. Faktiskt kunde jag slå det ur hågen nästan helt. Ännu en anledning till att inte dricka  är ju att lillplutten, som vaknade när jag kom hem, slipper alkoholdoftande mamma-andedräkt och jag blir dessutom inte bakis. Man sover också mycket bättre nykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback