uppskjutet

Pga mina dåliga, eller rättare sagt ofullständiga resultat, lyckades jag få skjuta upp tisdagens instutionspresentation tills i december i stället. Jag låg vaken i två timmar inatt och hade ångest inför presentationen innan jag lyckades intala mig själv att jag faktiskt har ett val. Jag kan välja att avstå och göra det vid ett senare tillfälle även om det blir krångligt för den som arrangerar. Hon blev inte ens irriterad, skönt.
Jag glömmer det där ibland, med att man alltid har ett val hur djävligt man än tycks ha det. Att inbilla sig att man inte kan välja, att man alltid måste, blir lätt ett fängelse. Jag sitter ofta inspärrad där själv med min bild av att jag bara har skyldigheter och inga rättigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback