tjafs

Svärfar är ju här, allt går fint till att börja med. Sedan ska vi träffa svågern och då börjar allt gå snett. Svågern är lillebror och kung i familjen. Alla dansar efter hans pipa, det är konstigt att de låter honom hållas. Maken blir arg och irriterad-mycket olösta konflikter dem emellan-och jag blir sur för att jag känner att jag hamnar i kläm. Nu sitter vi hemma och svågern ska höra av sig om när vi ska komma över till honom och äta grillad kyckling och bröd från ICA (blä). Maken är as-sur och jag vill inte åka dit överhuvudtaget. Sen känner jag att jag måste, ska ju vara ett stöd åt maken, men varken han eller jag kan vara oss själva med de här människorna, så vi flinar upp oss och sätter på oss masker vi mår dåligt av, sen slutar det oftast att vi bråkar med varandra, fastän det är vi som verkligen borde hålla ihop.  Pest och pina på med masken som är obekvämare än en tvångströja så åker vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback