per gessle

Musik är viktig för mig, det är viktigt att musiken säger något. Ska jag lyssna på nosenes ska det vara jävligt bra.Ska jag lyssna på nosnens måste jag ändå känna att den eller de som gjort musiken verkligen lagt ner hela sin själ och hela sitt hjärta i musiken. Därför gillar jag inte Per Gessle. För mig är Per Gessle cynismen personifierad. Att slänga ihop en Beatleskopia är säkert väldigt begåvat, men om en gift karl ska sjunga kärlekslåtar som inte handlar om sin fru (det vill jag förresten absolut inte höra) så måste det kännas som om det är någon annans berättelse de berättar. När Per Gessle sjunger har han ungefär så mycket inlevelse att man kan skönja hur mycket pengar han räknar med att tjäna.

Bojkotta PG, han delar inte ens med sig av rättigheterna av sina låtar till sina fd bandmedlemmar. Hur kul är det att ha varit med i sveriges näst mest kända band och inte tjäna en spänn? Tacka vet jag REM en för alla, alla för en!

Bra på nonsens - Frank Black
Bra på att berätta sitt eget liv och andras - Nick Cave - t ex: John Finns wife, Henrys Dream, jag ser hela scenen framför mig, alla personer - då är man jävelbegåvad och inlevelsefull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback