i snöstormen

Idag har vi gäster (släktingar till min man) så vi har storstädat, det behövdes. Sen stack jag ut och köpte musslor tills imorgon, det blev en ganska intressant tripp runt stockholms södra förorter för sen åkte jag till Fittja för att köpa Baklava. Jag rekomenderar varmt Sweetland i Fittja centrum, farbrorn som har affären är världens suraste, men sötsakerna är suveräna och priserna också. Jag köpte 1.1 kg och för det betalade jag 150 kr, inne i stan hade jag fått betala det dubbla, minst. Det var värt den stora omvägen från fiskaäffären. Det är snöoveder i stockholm och det är fascinerande hur bra lokaltrafiken funkar, något som jag var väldigt tacksam för.

Nu är jag hemma igen, det är välstädat, varmt och mysigt. Maten luktar gott på spisen och min man är underbar och min son likaså. Maken har byggt en jättefin snölykta på balkongen och jag som normalt hatar vintern tycker att allt är vackert och underbart. Idag känns allt ovanligt bra och jag känner mig lycklig och tacksam. Speciellt för att min mamma som är frisk igen och har flyttat in i sin egen lägenhet, äntligen, efter tolv år utan kontrakt. Jag är också tacksam över min familj, att vi har hälsan och varandra, och att vi lever i ett så fantastiskt land som Sverige.  Nu ska jag gå och öppna dörren för släktingarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback