Stilla undran i september

-Måste tingsrätten skriva hotfulla saker när man blir kallad till edgångssammanträde för ett dödsbo man själv bett om att få sätta i konkurs? Jag läser "under ed", "inte resa utomlands utan rättens medgivande", "hämtad av polis" och "kan bli häktad". WTF?
-Varför sätter hyresvärden aldrig igång elementen, jag fryser och min tvätt torkar aldrig.
-Kommer folk att ta sitt förnuft till fånga och rösta på kd istället för sd, eller måste vi dras med dårarna i fyra år nu?
-Kommer F! in i riksdagen? (De lär ju knappast sno röster av sd)
-Ska jag köpa en fancy trasa från
Dagmar eller en från Rodebjer? Egentligen behöver jag köpa en långklänning för en bankett i stadshuset, orka smorka. Känns så meningslöst att hyra en trasa för en tusenlapp när man iiigentligen vill ha något som man kan använda varje vecka, eller varannan.
-Ska jag gå och lägga mig nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback