gaaaahhh

Har äntligen fått en artikel accepterad i en hyfsad vetenskaplig tidskrift med impact factor 2.88. Men nu ska jag skicka in allt ordentligt och jag blir galen. Jag får mail som säger att filerna inte duger och hänvisar till en jävla informations-pdf. Så här:

"FILE PROBLEM(S)

Unfortunately we have encountered a problem with the electronic files you provided and cannot process your article further until these problems are resolved:

*  The following figure(s)/table(s) is/are missing: The source files we received for GA do not meet our production quality standards. For instructions on how to prepare the source files, please go to
http://www.elsevier.com/wps/find/authorsview.authors/authorartworkinstructions"

Vad är GA? På vilket sätt duger de inte? Jag har skapat filerna i enlighet med informationen i PDF-en så var är problemet? Jag sliter mitt hår och fattar ingenting.

Dessutom vill de ha femton papp för att publicera tre färgbilder. Eeeh. Vi ska få betala för att få publicera hos dem? Borde inte det vara tvärtom? Nej, i den naturvetenskapliga världen råder ett väldans rövslickeri och stor ödmjuk tacksamhet från artikelförfattarna är normen. Man får krypa och slicka och förlagen kan skicka kryptiska mail och dåliga instruktioner och låta bli att höra av sig i flera månader och vi forskare ska enbart vara såååå tacksamma för att vi får publicera våra ynkliga resultat i deras fiiina tidskrift.

Jag hatar skiten.

Jag trodde verkligen att jag skulle träda in i en högre sfär när jag började forska. Tyvärr är det är samma gamla småsinthet som vanligt. Med finare titlar bara.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Glasöron

Så knepigt det verkar...vad forskar du om? Min son läser en masterexamen nu i psykologi och vill bli forskare...om ångestproblematik. Hoppas det ordnar upp sig. Nån mer info borde du få, tycker jag!:-)

Postat av: adrenalin

Spännande med psykologi! Uppmuntra honom att börja forska tycker jag, det är jobbigt men det är utvecklande och roligt också. Jag är kemist och forskar på ett medicinrelaterat område. Jag läser mailet om och om igen, men jag är nog inte så smart idag för jag fattar fortfarande inte vad de vill ;)

2009-09-27 @ 13:17:15
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback