Fest gone wrong

Har varit på fest i en annan stad.
Kvällen bästa: Att äta god mat och dansa massor.
Kvällens sämsta: När kompisens kompis plötsligt utropar "Efterfest hos mig" varpå fjorton pers hoppar in i taxi-bilar och följer med till lägenheten där jag skulle övernatta. När klockan var kvart över fem och festen fortfarande var i full gång insåg jag att jag inte skulle få sova alls om jag stannade, trots öronproppar och trötthet. Istället tog jag mig till stationen och tog första tåget till Stockholm. Efterfest är så 90-tal, speciellt när man är 38 och har man och barn.
Nu har jag sovit tre timmar och känner mig nog så risig, men är jäkligt glad att vara hemma. Nästa gång det blir fest i en annan stad kommer jag sova på hotell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback