Don Adrenalin

Att gnälla på kvällspressen är ungefär lika vettigt som att slåss mot väderkvarna, men när jag läser en artikel om stackars stackars människor i Eskilstuna som inte kan få något jobb så känner jag att det är en del frågor som inte blivit ställda. Har de här tjejerna någon utbildning? Om man är 26 år och inte har jobbat mer än en sommar i hela sitt liv kan det vara dags att skaffa sig lite kredit i form av skola. Yrkesskola, högskola, folkhögskola, komvux, vad som helst. Har tjejerna ens gått gymnasiet? Och om, varför la de sig platt på rygg efter det? Jag vet hur jävligt det är att inte ha en riktig utbildning och komma ut på en arbetsmarknad som är helt död. Jag har hankat mig fram och levt på mamma eftersom jag inte ens kunde få ihop till en a-kassa när jag var 20. Flytta! Börja plugga brudar, det är vägen! Och låt inte äckliga kvällspressen göra offer av er, det är bara osmakligt.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Mycket bra inlägg.

Postat av: Anna Klara

Ja, herregud! Vid 26 liksom, man måste väl ha tänkt tanken?



Jag blir bara lätt irriterad/förbryllad av att läsa sånt där.

2009-11-17 @ 19:16:04
URL: http://annaklara.karlsson-online.com/
Postat av: adrenalin

Att tycka synd om människor är bara snaskigt, speciellt när det rör sig om vuxna, friska, normalbegåvade människor i välfärdslandet Sverige. När folk fastnat i ett mönster behöver de verktyg att bryta mönstret, inte en jäkla nedlåtande artikel i en tidning. Fast det säljer ju inga nummer förstås...

2009-11-21 @ 13:51:13
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback