oproportionerlig

Om jag tar ett måttband och mäter byst, midja stuss så har jag tre helt olika storlekar. Bysten är S och det stämmer fint, jag har oftast small till min beniga överkropp, overrsize för mig brukar vara att slå till på M. Midjan däremot är alltid storlek M, och det är ju fint, att vara mittemellan. Men stussen (det vill säga rumpan) är minsann en L. Själv tycker jag inte att det spelar någon roll, men är glad om man får matcha bikinidelar själv i affären eftersom de aldrig passar annars. Upptäckte något fascinerande förresten på en engelsk webbshopp. Det verkar som om storlekssystemet med 34, 36, 38 osv mostsvarar stussmåttet mätt i tum. Visste ni det? Någon? Min mamma har ändå en tillskärarutbildning och berättar glatt om pth och ptv, men det här har jag aldrig hört.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Yes, mitt inre ben: 79 cm = 31.1 inch (tum)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback