Önskelista!

Jag fick så enormt mycket presenter när jag disputerade så det är svårt att komma på något nytt nu. Till jul alltså. Men jag skulle bli gald över böcker: Martin Johanssons surdegsbok och Monica Fagerholms Glitterscenen har jag inte vågat köpa ifall jag får dem. De tio kilona vetemjöl special från saltå som jag fick i oktober är slut. En ny säck skulle vara trevligt. En digital våg som kan väga ner till 1 g och upp till 5 kg drömmer jag också om. Broddar till löpskorna. Lite fler reflexer. En ny tjock dunkudde. Annars vaccinationer till barn i tredje världen. Gärna grundvaccineringen vi ger våra barn (HIB, mässling, påssjuka mfl) men även polio. Malariabehandlingar. Själv ska jag köpa mig ett par fina stövlar från Knulp när pengarna räcker till. Det är en bra investering som räcker i många år. Jag har snålat och köpt massa fula vinterskor istället för att satsa på ett par dyra. Dumt. Kanske redan i december, annars i januari. Vad gäller kläder har jag massor, men när wardrobe sätter igång med sin mellandagsrea kanske jag köper något nytt snyggt. Eller så låter jag bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback