Missnöjd kund

Det hara fotograferats på dagis. Då plockar de förstås in det sämsta skolfotföretaget ever. Pandafoto heter de. Och visst, idag kom syskonbilden. Med två killar varav den ena ser glad och den andra ser lobotomerad ut. Men det gör inget. Det vore väl för mycket begärt att fotografen skulle få två barn att flina samtidigt? Men det som fick mig irriterad är att mina ungar har matrester runt munnen och snor i näsan. Hur svårt kan det vara att torka ungarna ett varv med våttservett innan de pallas upp och avbildas? Dagis sa uttryckligen att de inte tänkte lyfta ett finger inför syskonfotograferingen. Hade jag velat ha matrestfria barn (bilden togs efter lunchen) så skulle jag vara tvungen att stå där med trasan själv. Det är inte realistiskt att ta ledigt från jobbet för att få en fin bild på sina barn. Eller kanske det är det? Ska man vara attackmorsa kanske man måste ta ledigt från jobbet och stå brevid fotografen tills bilden blir perfekt? Men fotografen fotografen är väl beroende av att producera en produkt som kunden vill betala för? Fotografen kan väl be personalen som vallat dit ungarna att torka av dem ifall de nu är så äckliga? Men Pandafoto har av erfarenhet bottenskrapet av fotografer så jag fattar inte varför jag blir upprörd.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Men men...vad märkligt? Hjälper de inte ungarna att städa upp sig själva de dagar det inte är fotografering?

Jag fattar att de inte orkar göra tupera svinryggar på en hel avdelning men mat runt munnen är känns ju jävligt basic.

2008-11-11 @ 20:32:28
Postat av: Amanda (Alla har en bok)

Köp inte bilden.

Hyr in Ina i stället.

Postat av: adrenalin

Nu har jag lugnat mig. Aldrig skicka fula bilder till en moder med pms.

Sonja: Jag tycker som du. Att barn är rufsiga i håret och har mat på kläderna kan jag leva med, men inte snor i näsan och käk runt munnen.

Amanda: Här köps inga bilder, visst borde jag hyra Ina!

Ibland har vi tagit en familjebild själva med stativ och självutlösare för att skicka till släkten i england o danmark, i år har vi (maken) en ny dyr och fin kamera så i år kan vi inte misslyckas ;)

2008-11-12 @ 19:18:57
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback