Mail

Jag fick mail från en vän. Hon jobbar på storstadens lokaltrafik. Så här lyder det:

Nu har jag varit på ett jätteroligt möte. Det kom en kvinna och pratade om hästallergener. De hade dammsugit sätena i bussar och hittat mer allergen där än i luften utanför stall. Ha! Ha! För några år sen kom ett skitpuckat förslag om att man inte fick ha bebyggelse närmare än 500 m från stall. Ha! Ha! Shit vad jag tycker att allergiker är nördiga!!!!!!!!!!!!!!!! Lär dina barn att slicka på sätena så kommer de bli immuna mot ALLT!

Det bådar gott för mitt äldsta barn som slickat sig genom varenda tunnelbanevagn sedan han nådde så långt med sin lilla tunga. Gula ledstänger, det måste vara gott? Själv är jag allergisk mot pollen, undrar om det var för att jag bodde på landet som barn och bara fick slicka på rutorna i pappas bil? Gud jag minns fortfarande smaken. Min far rökte nämligen i bilen. Med uppvevade fönster.

Kommentarer
Postat av: Did you give the world some love today, babe

Alltså jag skulle aldrig föreslå att man inte fick bygga vid ett stall osv (jag låter liksom bli att hänga vid stallet), men det är faktiskt grymt jobbigt med allergier. När man har dem, vill säga, övrig tid går man ju runt på stan som vilken pajas som helst.

Postat av: adrenalin

Att hon tycker folk med allergier är nördiga får stå för henne, jag tycker det inte, men eftersom jag inte hänger ut henne kändes det onödigt att redigera mailet :)

2008-06-11 @ 20:30:59
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Did you give the world some love today, babe

Men visst, det förstod jag ju!

2008-06-12 @ 10:09:44
URL: http://rebeckaheterjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback