tappa sugen

Luften gick ur mig. Det blir väl så när man inte får sova. Bad chefen om en tjänst, tro på fan om han inte lyckades lägga saken i knät på mig i alla fall. Sen fastnade jag framför datorn med en ny arbetsuppgift, ont i magen över att jag inte vågar ringa och avboka tandläkartiden, en trötthet som gör att det bara snurrar i huvudet och en sug som är absolut gone, lost, borta. Djupt andetag. Så ringer de från simskolan och säger att de lyckats bereda plats i farsta. Eh, i Farsta, efter att ha sagt nej till Kampementsbadet och Vällingby och bett att få i Eriksdalsbadet? Sist jag tittade låg inte Farsta under skansbron. Suck, nej tack då, det blir jättekul att berätta för älsklingen att han får vänta en termin till. Minst. Slutligen kom en av lektorerna in och berättar att min undervisning blivit ändrad. Jag blev av med den roliga uppgiften jag haft och åkte på en annan som jag verkligen tycker är pest och pina-tråkig. Nu lägger jag mig över tangentbordet, grinar lite och sover en stund, sen blir nog allt bra igen.

Kommentarer
Postat av: Ny kula

Ja gör det, det är det enda rätta i såna lägen. Och köp med dig en semla på vägen hem!

PS. Jag kan ringa tandisen och låtsas vara superviktig sekreterare på ditt kontor och avboka tiden åt dig.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback