å så lite värdsliga problem

Min man är född i england, men vi pratar bara svenska hemma. Vi har ett annorlunda efternamn dock. Engelskt, men svåruttalat och ovanligt. Mitt svenska efternamn är också ovanligt, men lättuttalat och okonstigt. Vi har väl funderat på om vi skulle ta och byta namn, ha mitt i stället. Fast det är ett problem. Hans föräldrar. De skulle bli ledsna. Eller rentut arga. Inte om jag bytte, men om han bytte. Men ska föräldrar få bestämma över en när man snart fyller 38? Vi kommer nog fortsätta ha vårt engelska namn, mest för att slippa krångel. Och det är helt OK, lte svåruttalat, men annars OK.

Kommentarer
Postat av: Ny kula

Jag tycker båda namnen är fina!

Postat av: adrenalin

Du med! Kollade med en annan kompis som tyckte vi var kokko som ville byta. Vi kankse helt enkelt ska ha det som det är.

2008-02-18 @ 14:32:38
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback