Jag fattar inte

Jessica Zanden och Cecilia Gyllenhammar har visst skrivit ett "debattinlägg" som upprör många. Jag förstår inte riktigt vad de menar. Själv tycker jag jämställdhet är bra mycket hetare än den dröm de verkar nära. Dessutom är inlägget oerhört illa och osammanhängande skrivet. Ju mer jag funderar över det här inlägget dessto mer konfunderad blir jag. Vad är de egentligen ute efter? Lite debatt? Mycket debatt? Passion är väl individuellt? Det som funkar för en kanske inte funkar för en annan. Själv tycker jag det är underbart med engagerade män, som är med sina barn, som tar det gemensamma livet på allvar. Jag tycker det låter rätt jobbigt att alltid jaga passion, att alltid vara osäker, att bjuda in otrohet och våld. Det liknar vad många alkoholisthustrur och missbrukarhustrur väljer om och om igen och det är inte snågot jag uppfattar som sunt i långa loppet. Referenserna till Hamilton fattar jag inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback