mitt annorlunda barn

Äldste sonen skulle få vinterjacka, vantar och nya byxor. I affären var alla "pojkjackor" slut, men på flicksidan hängde det en jättesnygg grön, rätt storlek och allt. Men gissa om jag blev sur när jag såg att den hade rosa foder. Jag önskar mig mer unisex, överallt, inte bara på dyr-pop. Tack. Vi köpte ändå jackan med rosa foder, storkillen bara ryckte på axlarna och sa att det var snyggt. Bra. På flickavdelningen hittade sonen också en liten balettdress i vitt glansitg material och en liten påsydd tyllkjol. Den ville han absolut ha, så till den milda grad att han inte längre var intresserad av det utlovade fikat utan genast ville åka hem och byta om. Vem kan säga nej, om ett halvår kanske det är dags för tjejbaciller så vi låter honom göra vad fasen han vill så länge som möjligt. Nu springer världens sötaste prinsessa runt i mitt vardagsrum och leker, både jag och min man är så malliga som har en son som förhoppningsvis kommer få en bra syn på människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback