igen...

Okej, det var inte så många timmar sen jag frågade sist, men bara så att det hamnar överst igen. Kan man ALLTID lita på sin inuition? Har er magkänsla alltid rätt? Jag har haft en konstig magkänsla i en fråga som ligger en bit tillbaks i tiden, och jag har med logiken övertygat mig själv att det inte stämde. Nu kommer minnena av magkänslan fram på nytt och jag vet inte om jag ska tro på det jag känt. Jag brukar göra lite olika, ibland går jag på magkänslan och ibland gör jag tvärtemot. Ibland kan man ju se de möjliga konsekvenserna av att gå på magkänslan och de kanske inte känns så lockande.

Kommentarer
Postat av: kribz

jag tror inte att man alltid kan lita på magkänslan. hur man ska veta skillnaden vet jag dock inte. sen beror det väl helt på vad det gäller också. när det kommer till småsaker så spelar det kanske ingen roll direkt om man går på magkänslan och det är helt fel.
och btw så läser jag fortfarande din blogg dagligen även om jag inte kommenterar lika mycket som tidigare.

2007-09-30 @ 10:03:09
Postat av: Ny kula

Jättesvår fråga. Jag tror att magkänslan alltid är en bra grund, men att man i vissa sammanhang medvetet väljer bort den. Kanske för att man måste, för att man vet att det inte finns något alternativ. Väljer man magkänslan kan man kanske få leva med en hel del konsekvenser, eller att man får stå upp för sitt beslut en hel del. Men jag tror jättemycket på magkänsla och intuition.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback