Är jag dum eller?

Jag fattar inte debatten - skaffa barn tidigt. Precis som om alla träffar den rätte när de är tjugo och sedan kan skaffa alla ungar innan trettio. Jag träffade den rätte när jag var 26. Jag börkjade tänka på att skaffa barn ganska omgående, men när det kändes lagom, efter ett år tillsammans fick jag sparken från mitt jobb, alltså inte läge för ett barn. Sen fick jag missfall. Sen tog det skitlång tid att bli gravid, trots ihärdiga försök. Sen fick vi storplutten och jag var 32. Jag lovar att jag skulle bytt alla resor och all frihet i världen mot att få ha mött min man fem år tidigare och att ha fått bägge barnen inann trettio. Jag har INTE väntat för att jag skulle resa eller göra karriär. Det bara blev så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback