sjalman

Vi köpte en sele, mycket pga att jag trodde min man skulle föredra det framför sjal. Idag satte han på sig selen men sa tvärt nej, ville prova lånesjalen istället (den nya har inte kommit). Han föll direkt, kånkade helnöjd runt på lillkillen och struntade tvärt i om det nu skulle framstå som fånigt. Lillkillen somnade som en sten och alla var nöjda och glada. Selen tyckte jag själv om, skön och luftig, bra att kunna bära på ryggen också.

Sen vill jag meddela att snålheten bedragit visheten igen. Jämförde två sjalar, bestämde mig för den billigare och färga själv. Priset för färgen + sjal blev samma som den dyrare. Nåja, den dyrare fanns bara i tråkiga färger. Köpte fixersalt också, insåg att det bara var vanligt koksalt. Det har jag kilovis av på jobbet. Förresten är det bra att jag köpte den billigare, jag köpte den av
en tjej som har eget företag och syr sjalarna själv, hon var dessutom hur trevlig som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback