lika barn

Som mor till min äldste son tog jag en massa saker för givna. Jag tyckte det var självklart att mina barn skulle vara lång (lång själv), att de skulle ha bra aptit, få tänder tidigt, vara tidiga i den verbala utvecklignen, få lockigt hår. Mer som en överraskning kom att min äldste fick blå ögon, är musikalisk och oerhört social. Men så är det väl tänkte jag, en bra kombination av mig och min man. Förutom det där med ögonen då. Sen blev jag gravid med lillkillen. Redan i magen förvånade han oss genom att vara - liten. Vi hade räknat med en bjässe till, ut kom en normalstor bäbis. Sedan den dagen han föddes har jag fascinerats hur olika två barn kan vara, inte bara fysiskt utan även i humör och personlighet. Jag är glad att de är så olika, det är häftigt att saker inte blir som man trott. Lillkillen har bruna ögon förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback