förresten

Hela tiden matas vi kvinnor med att det är så jävla dåligt med att vänta med att skaffa barn. Precis som om vi som skaffar barn efter 30 var några jävla fullblodsegoister som valde bort ungar tills det passade oss. Det stör mig jättemycket eftersom jag inte känner en enda som valt bort barn till förmån för karriär och sedan satt  igång vid 40. Det stora kruxet i mitt umgänge brukar vara brist på partner.

Varför är det ingen som ifrågasätter kronprinsessan? Hon fyller 30 snart, har en kille och verkar inte ens vara i närheten av att skaffa barn. Hon kommer ju både förlova sig och gifta sig innan hon tänker pinka blått på en pinne. Jag tycker att alla som hackar på 30 plussare utan barn ska ge er på henne. Snacka om förebild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback