Bibliotek

Herregud, ännu en fördel med att flytta hit. Det finns ett litet bibliotek här! Min man har lånat böcker i omgångar åt lillplutten och det är bra, man kan faktiskt inte köpa allt man vill provläsa. De har en jättegullig barnhörna och allt är sådär slitet och tidigt åttiotaligt som det ska vara på en bibla. Själv skaffade jag ett nytt kort (tappade bort mitt gamla i början av nittiotalet) och har lånat en ljudbok på CD. Jag ska vara fräck och ladda in den i iTunes, inte för att ge den till någon annan, utan för att jag verkligen behöver gott om tid för att lyssna igenom 16 timmars högläsning. I normala fall klämmer jag en bok på ett par dagar men med bebis går det mycket långsammare. Ändå läser jag så fort jag kommer åt. Jag tänkte i alla fall att om jag har ljudboken på datorn så kan jag lyssna i vardagsrummet när jag har tid på dagarna förutsatt att lillkorven inte vrålar för då kan Reine glömma att jag hör att ord av vad han säger. Och blir det så att jag inte lyssnar alls kan jag lyssna med iPoden på tunnelbanan i höst när jag börjar jobba. Fy vad jag tycker att det känns som att stjäla att ladda in en låne-ljudbok i datorn, ni ser ju, jag tar till vad som helst för att ingen ska tycka att jag är ett svin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback