Barnvagnsmaffian

Vi skulle gå och ta en fika jag och min man. På fiket var det proppfullt, barnvagnsmaffian hade ockuperat stället. Vi hittade en plats, men bestämde oss för att handla med något hem istället. Just som vi skulle gå, var visst maffian klara, de stod utanför (typ tio stycken) när vi kom ut. Alla med de trendigaste barnvagnarna (bugaboo och kronan of course) i den senaste färgen (brun) och med bajsmaskiner från topp till tå klädda i polarn och pyret kläder. Själva såg de så där oförskämt pigga och fräscha ut, hade snygga kläder, snygga frisyrer och dyra amningströjor hela bunten. Vi fick ågren av dem både min man och jag. Vi mindes med skräck vår egen "mammagrupp" (pappor undanbedes) som fick oss att känna oss som idioter hela tiden. Jag blir faktiskt gråtfärdig när jag tänker på den gruppen, men i efterhand inser jag att de under ledning av en tjej (Josefin) utövade mobbing mot mig och min man samt ytterligare en tjej som Josefin av någon anledning inte gillade. Sjukt att tjejer i trettioårsåldern har behov att utöva härskartekniker på medsystrar för att känna sig bättre. Mammorna i gruppen vi såg idag kanske är toppen, och om jag letade kanske jag hitta en jättebra mammagrupp men jag vågar inte riskera att möta en Josefin-styrd grupp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback