i skolbänken

Skulle räkna ut hur många år jag pluggat. det blev jävligt många. 21 år. OK, de sista fyra har jag doktorerat och fått lön. Men lik förbannat är det en utbildning. Har ett år kvar ca. Får man värsta megalönen när man suttit i skolbänken i 22 år? Blir man skitsmart? Får man kanske medlemsskap i mensa? Nej för man har jobbat så jävla lite så man får värsta kassa pensionen när man blir old people. Vad jag längtar efter ett riktigt jobb. Långt borta från den dammiga korridoren på universitetet där jag tllbringat alldeles för många år.Det enda jag gillar nu är att universietet betalar 10% av lönen under föräldraledigheten och de oerhört flexibla arbetstiderna. Visst man förväntas jobba 60 timmar i veckan, men de timmarna får man jobba när man vill dag eller natt, vardag eller helg. OBS utan OB-tillägg förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback