Europe

När jag var tonåring dissade jag Europe stenhårt, Joey Tempest var töntig, förresten hade han för skolad röst och deras låtar sög. Dessutom led de av svår hybris, inte en chans att jag skulle lyssnat på dem mao. Såg dom iofs en gång i Avesta folkets park, menfick bara mer anledning att tycka illa om dem efter det. Mitt svenska favoritband hette istället TREAT. Har ni hört talas om dem? Någon? Nehej inte det. Spelas deras låtar på Rock-klassiker kanske? Inte det heller. Nej men Europe spelar de och jag måste säga att det är helt OK, en del låtar funkar faktiskt som nostalgi (Carrie går dock fetbort, det är mer parodi). Och ursäkta mig, men skolad röst vaddå? Hur i hela friden kunde en omusikalisk tonåring höra det, måste bara ha upprepat vad någon annan sa, karln kan sjunga, riktigt bra dessutom. Så sorry sorry Europe, jag tar tillbaks min diss, ni duger finfint som bakgrund till mitt svenska tonårsliv, för faktiskt kan man fråga sig, om jag nu hatade dem så mycket, varför jag kan typ alla texter? Men helt rätt får ni inte, Joey Tempest var superdryg och hade världens hybris, men dat får man kanske ha när man har talang och blir superstar jätteung.

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Jooo jag kommer ihåg Treat!! Men jag gillade även Europe massor, vad nu det betyder. Men Superstitios är inte ett rättvist försök till nostalgi, den var ju inte alls lika bra som t ex Rock the night och Open your heart.

Postat av: adrenalin

Roligt att du kommer ihåg TREAT och ännu roligare det du skriver om låtarna, för det var just Rock The Night som fick mig att skriva det första inlägget!

2006-09-14 @ 20:59:45
URL: http://adrenalin.webblogg.se
Postat av: lilla ego

Jag hade en period i mellanstadiet (hade just lämnat Carola, Kicki Danielsson och Herreys) när allt som hördes i min fina röda freestyle var Treat och Yngwie Malmsteen. Fullt normalt. Ha ha.

2006-09-15 @ 12:50:20
URL: http://stoppamigjuni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback