var finns alla lägenheter?

Jag har stått i bostatskö i tolv år. Trots detta skulle jag aldrig ha en chans att komma på visning av en trea i innerstan om det inte är ett rivningskontrakt. Jag vet för jag har försökt. Jo jag får komma om jag kan hosta upp med 12-15000 i månadshyra, men det kan jag inte. Det dyker med andra ord inte upp så månge treor i innerstaden på bostadsförmedlingen. Det gör inget för vi ska ändå inte bo i stan. Men det dyker inte upp så många treori de förorter där vi kan tänka oss att bo heller. I vår egen förort har vi aldrig ens sett en fyra hos bostadsförmedlingen.  Om det dyker upp en trea och vi får komma på visning så är den 68m2 och taskigt planerad, inrökt och ligger på bottenvåningen och har galler för fönstren och inflyttning förra veckan. Eller så är det utsikt över essingeleden. Eller så är hyran 12-15000 i månaden. Men folk flyttar hela tiden, så var är alla större lägenheter? Jag har inte fattat förrän jag började kolla in hemnet. Jo de används som valuta för att sänka priserna när folk vill köpa villa. Så enda möjligheten att få den trea eller fyra jag vill ha är att ha en villa eller ett radhus i inbyte. Och nej, jag tänker inte köpa bostadsrätt, då kan jag lika gärna pröjsa 15000 i hyra i hammarby sjöstad, och det kunde jag ju inte från första början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback